دلنوشته های طلبگی

درد دل یک طلبه نه چندان با سواد که در حوزه معروفی درس نمی خواند...

دلنوشته های طلبگی

درد دل یک طلبه نه چندان با سواد که در حوزه معروفی درس نمی خواند...

سلام
من داود ام طلبه سطح یک یکی از حوزه های علمیه که فقط سعی کردم هیچ چیزی رو بدون دلیل نپذیرم. به این خاطر همیشه سرزنش شدم اما همیشه اون چیزی که مخفی نمی مونه حقیقته.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

#نحوه ورود به حوزه (1)



خیلی وقتا خیلی حرفا تو دل آدم می مونه که شاید گفتنش خیلی خوب نباشه و شاید به مذاق بعضی ها خوش نیاد مثل همین روش نگارش که کلی توش اشکال ادبی وجود داره ولی من ترجیح میدم ساده بنویسم، به قول ی بنده خدایی ما انقدر تو مستحبات گیر کردیم که واجباتمون ترک شده.

واقعیتش نمی دونم از کجا شروع کنم آخه موضوع طلبگی خیلی عامیانه نیست و جالب این که اکثر مردم شناخت درستی نسبت به این راه  ندارند شاید منم به همین خاطر این بلوگ رو راه اندازی کردم.

داستان از جایی شروع میشه که 

می خوای حوزه ثبت نام کنی و از اسفند شروع می کنی گشتن تو سایت و مراحل مربوط بعدش درساتو می خونی و به فکر قبولی تو آزمون میوفتی سعی می کنی نمره بالا بیاری ولی چه عجب که تو مدرسه هم همچین گل و بلبل نبوده نمراتت. شاید هم فکر کنی این بهترین راهه برای رسیدن به هدف ولی هدف؟؟؟ خیلی کلمه سنگینیه...

با هزار مشقت درساتو می خونی و اگر تو آزمون ورودی قبول شی میفرستنت مصاحبه با حضرت استاد مدیر یا معاون... که اگر شانس بیاری آدم اخلاقی باشه و تو رو قبول کنه وگرنه مجبوری 1سال از زندگی ت رو حیرون باشی که چرا منو قبول نکرد و الان باید چی کار کنم... از سوالات سیاسی و اجتماعی گرفته تا اخلاق عملی و نحوه قرائت قران در نماز و البته اصول و فروع دین هم ضروریات هستند.

آزمون رو که قبول شی 1ماه اقامت می گیری در حجره (همون خوابگاه) و کلاس ها رو شرکت می کنی. اسم این مرحله دوره اِخبارُ تَثبیت (همون آزمایشی) است. بعد از قبولی در این دوره مهم و پاس کردن امتحانات با نمرات درخشان تازه لیاقت پیدا می کنی به مقام طلبگی و اصطلاحا کد طلبگی برات میاد همون کدی که باهاش می تونی شهریه (همون حقوق) بگیری. خلاصه همه این ها رو که رد کردی غول مرحله اول رو شکست دادی و تازه سطح اول و پایه یکم حوزه علمیه میشی.

برای این دفعه بسته هفت خوان رو بعدا تعریف می کنم...

ممنون از وققتتون نظر بدید لطفا!!! (حتی اگه به مذاق تون خوش نیومد)

نظرات (۱)

چرا نظر نمیدید؟؟؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی