دلنوشته های طلبگی

درد دل یک طلبه نه چندان با سواد که در حوزه معروفی درس نمی خواند...

دلنوشته های طلبگی

درد دل یک طلبه نه چندان با سواد که در حوزه معروفی درس نمی خواند...

سلام
من داود ام طلبه سطح یک یکی از حوزه های علمیه که فقط سعی کردم هیچ چیزی رو بدون دلیل نپذیرم. به این خاطر همیشه سرزنش شدم اما همیشه اون چیزی که مخفی نمی مونه حقیقته.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

#چهره ی روحانیت در جامعه امروز (3)

ادامه...

هجمه ی تهاجمات فرهنگی از یک طرف و کم کاری و بعضا خرابکاری طلاب و روحانیون هم از طرف دیگر کاملا فضا را نسبت به این عزیزان دلمان ملتهب و متشنج کرده است. به طوری که بعضی از افراد نسبت به آنها از هیچ نوع بی احترامی دریغ نمی کنند.

با دو دلیلی که بیان کردم تقریبا مشخص شد دلیل بی محبتی و بعضا نفرت برخی افراد جامعه نسبت به متلبسین به لباس پیغمبر(صلوات الله علیه) چیست!

دلیل اول که کاملا واضح و روشن است و با توجه به تاکیدات و سخنان رهبر معظم انقلاب نیازی به بحث بیشتر نیست

#انزوا طلبی

بدون شرح...

#شعار جدایی دین از سیاست

خون دلى که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است. وقتى شعار جدایى دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردى و عبادى شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانى در معاشرت با مردم فضیلت شد.

#امام_خمینی_منشور_روحانیت 

#کتاب حوزه و روحانیت

کتاب حوزه و روحانیت نوشته علی صفایی حائری معروف به (ع.ص) از مجموعه آثار حوزوی است و سعی در نقد سیستم غلط حوزه و تبیین روش بهتری برای اصلاح است.

     توصیه می کنم برای بهتر آشنا شدن با کتاب متن زیر را بخوانید:


روحانیت امروز در میان دریایی از مشکلات دست و پا می زند و برای نجات تلاش می کند و در کنار ساحل, دسته هایی هستند:


1دسته ای انتظار غرق و مرگ روحانیت را دارند...
2دسته ای که انتظار مرگ و نابودی ندارند, بلکه طالب ادامه همین وضع موجود, همین درگیری با مشکلات و همین زیرآب رفتن ها و روی آب آمدن ها هستند...

     3- دسته ای که روحانیت, امید آنها و منجی آنها و مصلح آنهاست؛ 
این دسته نه تنها دوام و بقای روحانیت را خواستارند, بلکه طالب نجات و رهایی از مشکلاتش هستند و فعال, برای به ساحل کشاندنش و سپر, در برابر گرفتاری هایش...

#روحانیون تحجرگرا


روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا هم کم نبودند و نیستند، در حوزههاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عدهاى با ژست مآبى چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام مىزنند که گویى وظیفهاى غیر از این ندارندخطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزههاى علمیه کم نیست...

#امام خمینی_منشور_روحانیت